Relaterte temaer
Registrer ruller
Klikk «Registrer ruller» ved en papirtype i leveringsmottaket for å registrere ruller.
Informasjonen øverst viser dealjene for den mottatte papirtypen. I midten foregår selve registreringen av rullene. Nederst ligger listen over de allerede registrerte rullene.
Systemet har automatisk generert rullnumre utfra det antallet som ble oppgitt i leveringsmottaket. For å registrere en rull må følgende informasjon oppgis:
- Rullnr/kode – Skriv inn en av numrene som er listet opp over feltet ved «Ny rull».
- Vekt (kg) – Rullens faktiske vekt i kilo.
- Lagerlokasjon – Hvor på det fysiske lagaret rullen skal plasseres.
Klikk fortsett for å registerere rullen. Den legges til i lista nederst.
Etterhvert som ruller registreres, er det mulig å følge fremgangen. For både Antall ruller registrert og vekt registrert oppdateres en horisontal søyle som viser forholdet mellom registert rull og vekt i forhold til det totale antall mottatte ruller og kilo. Her er det mulig å følge med på om det blir stort misforhold mellom antall mottatte kilo og det antall kilo som ble bestilt.
Endre rull
Det er når som helst mulig å endre alle opplysningene om en rull som allerede er registrert. For eksempel dersom man ønsker å endre lagerlokasjon for en registrert rull. Klikk «Endre» i tabellen over registrerte ruller.
Misforhold mellom mottatt/bestilt
Dersom man etter at alle mottatte ruller er registrert har for få mottatte kilo i forhold til det som ble bestilt, vil det komme opp en melding om dette.
Dersom leveransen var delvis, og det fortsatt er ventet flere ruller på ordren, klikk «Tilbake til mottaksoversikten» nederst på siden. Du kan siden legge til flere ruller på ordrelinjen i leveringsmottaket, og registrere resten av rullene når disse blir levert.
Ved å klikke «Registrer ordrelinje som ferdig», aksepterer du misforholdet mellom det bestilte og det mottatte antall kilo, og avslutter registreringen av ruller på denne ordrelinjen. I leveringsmottaket vil da denne ordrellinjen stå som «Ferdig».
Dersom det mottatte antall kilo er større enn det som ble bestilt, registreres ordrelinjen som «Ferdig» med det samme siste rull blir registrert.
Ved intern bestilling som ikke er basert på en annen rull, vil det ikke være noen kontroll på antall kilo registrert.
Feilhåndtering når printserver er nede
Når printtjenesten på printserveren ikke svarer kan dette skyldes mange ting. Det kan være at webserveren er nede, at serveren har kræsjet, at nettet er nede eller at serveren rett og slett er slått av. Etter at du har valgt utskrift, vil systemet prøve å skrive ut i ca. 30 sekunder, og så oppdage at printserveren ikke svarer. Du vil da få opp en dialog som angir at printserveren ikke svarte. I denne dialogen kan man velge å laste ned pdf-filen som kan benyttes for å manuelt skrive ut etikettlappene.

Problemløsning etikettutskrift
Når printserveren ikke svarer:
– Sjekk om den er avslått, og at alle koblinger (nettverkskabel) er slik de skal være.
– Prøv en restart av maskinen dersom alt ser ut som det skal i punktet over.
Når OnTop ikke gir feilmelding men det kommer ingenting ut på printeren:
– Sjekk først om printeren er papirtom eller at det ikke har låst seg fast noe papir inne i den.
– Restart printserveren dersom printeren er ok.

