Relaterte temaer
Intern bestilling
Det er to måter å legge til ruller på lagret utenom ordinær bestilling fra leverandør:
- Registrere restrull etter produksjon av en ordre. Dette gjøres via plukklisten på selve ordren.
- Legge tilbake ruller som har blitt tatt ut for å deles eller skjæres. Da brukes denne funksjonen, «Intern bestilling».
Klikk
på bestillingsoversikten eller
i lagerlisten for å legge til papir internt.
Følgende felter fylles ut. Feltene som er merket med gul bakgrunn er påkrevd:
- Papirtyper – Velges blant systemets «huskvaliteter».
- Papirvekt – Papirets gramvekt.
- Rullbredde – Rullens bredde i cm.
- Svanemerket – Om papiret er svanemerket eller ikke. Må ikke fylles ut.
- Papirnavn – Leverandørens navn på papiret.
- Ruller inn – Antall ruller som skal legges inn på lager.
- Pris – Pris per kilo for papiret. Er ikke påkrevd.
Klikk «Print merkelapper og registrer ruller» for å gå til registreringen av rullene.
Baser på eksisterende rull
Dersom rullene som skal inn på lager er basert på en annen rull som er tatt ut av lageret, skriv rullnummeret inn her og klikk «Hent rull». Informasjonen over vil da hentes fra denne rullen.
De eneste feltene det er mulig å endre på en slik internbestilling er «rullbredde», «ruller inn» og «pris».

