Relaterte temaer
Endringsbeskrivelse
Hver gang du redigerer et tilbud eller en ordre, og lagrer, må du angi et notat for endringen som er gjort. Hver endring blir lagt til i endringsloggen på ordren.
Følgende fylles ut (de to første feltene er obligatoriske):
- Hva er endret – Kort info om hva som er endret.
- Intern info – Utfyllende info om endringen for intern bruk.
- Ekstern info – Informasjon om endringen som vil være tilgjengelig for kunden når han eventuelt logger inn på systemet.
- Send endringsmelding til kunden – Kryss av dersom du ønsker at ekstern informasjon også skal sendes per e-post til kunden. Meldingen vil sendes til den personen som er oppført som kontaktperson på ordren.
E-posten som sendes til kunden vil for eksemplet i illustrasjonen over se slik ut:
| Fra: | Navn og e-postadresse til den innloggede brukeren som redigerte ordren |
| Til: | Navn og e-postadresse til kundens kontaktperson, som definert på den aktuelle ordren |
| Emne: | Endringsmelding for ordre 6 – Ordrenavn |
| Tekst: | Hva er endret: Ordrebeskrivelse Vi har mottatt og registrert deres presiseringer vedr. oppdraget. |
